tiistai 21. lokakuuta 2014

syyskuulumisia

Heipähei! 

On jäänyt päivittelyt vähemmälle kun ei oikein ikinä tule sopivaa hetkeä! 

Tässä nyt kuulumisia kuitenkin. 

Meillä on ollut tosi kotoisaa oleilua tässä viime päivät. Lasten syysloma otettiin rennosti ilman mitään erikoista ohjelmaa. 



Jännä nähdä kuinka nuo lapset ovat selvästi suuntautuneet luoviin töihin ja käsitöihin. Syyslomalla ilmestyi kotiin jos jonkinlaista ommelta ja askartelua. Innokkaita ovat myös valokuvaamaan ja videokuvaamaan. Nämä ylläolevat kaksi kuvaa on ottanut Larissa.

Oliverillakin tuli kova ompeluinnostus ja saikin kaksi nuken tyynyä tehtyä. Nalle jäi vielä kesken. Ompelukoneesta oli melkein kiistaa loman aikana!


Minulla on ollut kaikenlaista keittiöinnostusta.
Meidän vanhimmat tytöt oli aiemmin puolukassa mumminsa kanssa ja toivatr pakastimeen paljon puolukoita, valmiiksi perattuina ja pussitettuina.


Lapsille hyvä välipala on sokeroitua puolukkamurskaa ja turkkilaista tai kreikkalaista jogurttia.


Yksi hyvä ja terveellinen jälkiruoka/välipala on myös rahka puolukoista ja banaanista. Olen pyrkinyt vähentämään sokerin käyttöä kaikessa mahdollisessa ja tuossa rahkassa ei tarvitse mitään makeutusta kun laittaa paljon banaania, mieluiten soseena. 


Olen alkanut tekemään itse voisekoitukset meille. On helppoa, edullista ja terveellistä. Huoneenlämpöiseen voihin sekoitetaan rypsiöljyä maun mukaan. Itse laitan ehkä kolmanneksen öljyä, loput voita. Maustan hienonnetulla merisuolalla. Pitäisi ostaa jotain voirasioitakin sitä varten. Toistaiseksi olen tehnyt mihin kippoon milloinkin.


Innostuin myös terveellisemmästä leivonnasta syötyäni lempikahvilassa luomu spelttiporkkanakakkua. Tein kakkua itsekin ja oli ehkä parasta porkkanakakakkua jota olen maistanut! Lapsetkin tykkäsivät.
Speltistä ja isoista kaurahiutaleista tuli myös tosi hyvä puuro.

Olen alkanut kaivata keittiöön vähän maanläheisempää tyyliä takaisin. Pikkuhiljaa aion muuttaa juttuja enemmän ranskalaisen maalaiskeittiön suuntaan.

nämä taulut tulivat seinälle.


Tässä taas kuvia suurimmasta syypäästä blogin hiljaiseloon....Poika on lumonnut minut täysin! Ja myöskin varastanut kaiken sen vähäisen oman ajan mitä joskus on ollut. :) Hän on nyt viiden kuukauden ikäinen.




Lampun vaihdan pikimmiten. Seuraava postaus tulee minun ihanasta maalaiskeittiöstä ja sen herkuista! 


Tämmöistä keittiöjuttua tällä kertaa.....Jos ette saaneet vielä tarpeeksenne, voisin vielä vinkata että kaupan jauhevaniljakastikkeesta saa tosi hyvää kun laittaa kermavaahtoa ja vaniljasokeria vielä sekaan. :)
Olen jo ehkä maininnut että mulla on hyvä ruokahalu kun imetän! 



Leppoisaa viikon jatkoa kaikille! 



Janette

2 kommenttia:

  1. Nyt vasta huomasin tämän sun kirjoituksen. Ihania kuvia ja tunnelmia :) Tuo viimeinen kakun kuva sai veden herahtamaan kielelle :)
    Tuo sun keittiö on mahtava, ja kuinka kätevää, että sitä on helppo muuntaa vaikka minkälaiseksi halutessaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos kommentista! Olin aivan unohtanut vastata! Sais tulla enemmänkin kommentteja ja jutustelua täällä blogissa. Että eikun tikusta asiaa vaan! :)

      Poista

kommentit ovat erittäin tervetulleita! :)